Sunday, March 11, 2012

Pedas Sampai Demam

Aku sememangnya tak boleh & tak suka makan pedas. Kalau boleh memang nak elakkan. Tabiat pemakanan aku ni pelik sikit. Kalau orang lain suka makan pedas, aku tak. Lagi satu kalau orang lain suka makan ayam gorang KFC + burger MCD dengan sos, aku suka makan tanpa sos. Bagi aku bila makan dengan sos, dah tak rasa ke'original'an makanan tu. Tu belum masuk yang lain lagi. :p

Nak jadi cerita, semalam aku makan nasi kenduri yang Zul hantar kat hostel. Ada gulai daging, masak lemak rebung & sambal ayam. Mula - mula tu memang makan banyak jugak la walaupun petang tu dah makan nasi lemak.

Tengah sedap makan, gelombang kepedasan pun bermula. Haha! Seriously sambal ayam tu sangat pedas bagi aku. Kawan  -kawan yang lain elok je makan, aku pulak yang pedas. Pedas sampai sakit kepala. Muka pun pucat. Punya la pedas kan. :p

Lepas makan pedas tu, terus rasa tak sedap badan. Pagi ni waktu bangun, terus demam. Gila tak gila, makan pedas pun boleh demam. Hehe. Demam sampai sakit seluruh badan. Nak jalan pun tak larat. Last - last Arif bawak pergi klinik ambik ubat. Dah makan ubat baru kurang sikit.

Hakikatnya, aku memang tak boleh makan pedas. Dari kecik sampai besar memang TAK SUKA. Tiap kali makan pedas, mesti rasa lain macam. Pelik kan. Patutnya orang Kedah suka makan pedas, tapi aku tak. Spesis yang unik ni. :p


p/s: Macam fobia nak makan sambal ayam lagi dah. :p

Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)