Tuesday, December 27, 2011

Aku Dah Tua

Tadi petang lepak dekat taman permainan area rumah aku. Sambil borak - borak dengan Alip, ralit dok perhati budak - budak kat situ main kejar -  kejar.

Secara automatiknya. Tettttttttttt. Ayat tak boleh blah. Aku terfikir. Kan best waktu zaman budak - budak dulu. Tak payah fikir hal lain. Pi sekolah. Balik sekolah. Main. Tido.

Berbeza dengan sekarang. Makin tua dewasa ni, makin banyak perkara nak kena fikir. Fikir pasal family, pasal relationship, pasal duit, pasal masalah, pasal assignment, pasal masalah dunia. Kadang - kadang tu rasa agak serabut la jugak.

Tapi sebenarnya secara tak langsung hal - hal macam ni la yang mematangkan kita dalam hidup. Boleh mempengaruhi kita dalam buat keputusan. Kalau kita tak hadapi semua masalah, macam mana kita nak ajar diri kita sendiri untuk jadi lebih kuat. Tu yang aku selalu pesan pada diri aku.

p/s: Berani berdepan masalah, semuanya takde hal lah! :)


Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)