Tuesday, December 27, 2011

Diam Itu Sombong?

Kadang - kadang aku ada jugak terdengar suara - suara merdu yang cakap aku ni macam sombong. Alasan? Sebab aku diam.

Diam tu sombong? Mana ada. Tu dua karakter berbeza. Ya, memang selalunya aku lebih banyak diam. Pendiam mungkin? Entah la. Kalau kena masa memang aku agak banyak bercakap. Tapi tengok keadaan jugak. Ada masa aku lebih selesa duduk diam. Hanya perhati keadaan sekeliling. Biarkan orang sekeliling bercakap. Takkan macam tu dianggap sombong?

Aku rasa aku bukanlah seorang yang sombong, poyo, kekwat, berlagak dan sama waktu dengannya. Tu bagi pendapat aku sendiri la. Haha! Taktau pendapat orang lain. Mungkin diorang belum kenal aku lagi. Kalau dah kenal mungkin persepsi diorang akan berbeza.

Ada jugak yang cakap kat aku, aku susah nak senyum. Kalau perhati kat aku, tengok aku buat donno saja. Adoi. Sebenarnya aku segan. Bukan sombong. Kadang - kadang bila tengok, rasa macam nak senyum tapi aku takut kalau takdak respons. Tak ke malu aku. Haha!

Tapi ni bagi sesetengah orang ja. Ada ja dengan orang lain aku mudah senyum walaupun kenal  / tak kenal. Ikut orang gak kot. Entah ler labu. Kalau boleh aku tak nak la orang cop aku ni seorang yang sombong. Nak kata aku pendiam, aku pun sendiri taktau. Nak kata aku talkative, memang bukan aku. Aku hanya selesa jadi diri aku sendiri. Diam tu tak bermakna sombong kan. Kalau boleh describe karakter aku dalam satu watak drama, aku rasa aku macam Lee Shin dalam Heartstrings. Hahaha! :p


cold


tapi sebenarnya OKAY

p/s: Aku harap dia & lain - lain takkan anggap aku sombong lagi. 
p/s/s: Maaf, terperasan pulak malam ni. :p

Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)