Thursday, August 30, 2012

Saya Sayang Malaysia


Bila orang hina negara kita, pijak bendera kita, kita marah. Dengan semangatnya kita mengutuk macam - macam pada orang yang menghina Malaysia. Tapi adakah setiap tahun bila datang tarikh bersejarah buat Malaysia, kita tunjukkan rasa bangga kita menjadi anak Malaysia?

Bila negara masuk acara sukan, dengan semangatnya kita menyokong pasukan negara kita. Kita laungkan Malaysia Boleh sebagai tanda sokongan. Tak kira bangsa @ agama, sama  - sama menyokong pasukan kebangsaan. Tapi bila dah habis sukan, adakah sokongan kita terhenti macam tu saja? 

Tu antara situasi yang selalu terjadi dalam masyarakat Malaysia. Bermusim. Musim menyokong negara Malaysia. Kita selalu laungkan yang kita sayangkan Malaysia tapi kenapa rata - rata masyarakat Malaysia jarang tunjukkan rasa sayang tu tiap kali negara merdeka?

Kita terlalu selesa & ikut perasaan sampai kita lupa yang sebenarnya keselesaan tu boleh ditarik pada bila - bila masa saja. Mungkin nanti sampai satu waktu, bila negara dah dijajah, jadi kacau bilau, kita hidup merempat baru kita menyesal. Ingat apa yang nenek moyang kita buat dulu untuk merdekakan negara kita ni.  Berbaloi tak pengorbanan diorang?

Tak salah nak tunjukkan rasa sayang kita pada Malaysia kan?


Kredit Imej  : kissman966.deviantart.com

 Kredit Imej : rebecca13.deviantart.com

Terima Kasih Malaysia

Saya Sayang Malaysia

Selamat Hari Merdeka yang ke 55 :))



Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)