Thursday, January 26, 2012

Cari Diri Sendiri

Kadang - kadang kita rasa kita dah jumpa apa yang kita nak dalam hidup. Tapi kadang - kadang jugak kita boleh berubah fikiran.

Aku rasa aku pun mengalami situasi yang sama. Dulu waktu sekolah aku ingat lagi, aku teringin nak jadi wartawan. Punya belajar BM & BI bersungguh - sungguh. Ingat konon nak ambik masscomm la time sambung study. Alih - alih ambik multimedia.

Dari situ aku belajar, apa yang kita nak tak semestinya kita akan capai. Aku pun mula terima yang mungkin 'takdir' aku dalam dunia multimedia. Start dari situ, aku mula minat coding. Ni semua gara - gara belajar C++ waktu diploma sem 1 dulu.

Naik degree, aku rasa cinta minat aku macam dah beralih arah sejak aku mula kenal subjek Artificial Intelligence. Sejak aku kenal apa itu AI, aku makin minat nak menelaah subjek ni.

Dan sekarang, aku sendiri tengah belajar mengenal diri sendiri. Apa sebenarnya yang aku nak capai dalam hidup ni. Bukan mudah nak jadi seorang manusia yang kita nak jadi, tapi sangat senang jadi orang yang tak nak kita jadi. :)


p/s: Kan senang kalau mencari haluan hidup semudah mencari kedai makan. :p


Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)