Sunday, January 15, 2012

Sedikit Pedoman Hati

Dalam blog lama aku dulu, aku pernah cakap aku teringin nak jadi pengacara Bersamamu. Sebab? Aku nak rasa sendiri kehidupan orang yang kurang berkemampuan di sekeliling aku ni.

Dan harini, keinginan tu timbul lagi bila tadi aku tengok seorang mak cik tua  yang dah terlalu uzur sanggup mencari barang yang boleh dipakai kat tong sampah dalam keadaan panas terik.

Tak sampai hati aku tengok. Seriously, rasa tersentuh. Dalam waktu umur senja, sepatutya dia berehat di rumah. Bukan buat kerja - kerja macam tu.

Aku pun bukannya orang senang. Tapi aku rasa aku tak patut jadikan alasan tu untuk mengeluh sesuka hati. Sebenarnya ramai lagi manusia kat luar sana yang kurang bernasib baik. Apa yang aku ada sekarang pun sepatutnya aku dah bersyukur. Tuhan jadikan manusia ada kelebihan,  ada kekurangan. Mungkin disini kita diuji, tapi disana kita akan mendapat pulangannya. :)



p/s: Nazrul Azwan, bersyukur dengan apa yang ada. :)


Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)