Friday, January 20, 2012

Drama Korea Feveret

Selalu kalau ada masa, aku rajin tengok cerita Korea. Cerita Korea ni dah jadi macam 'terapi' aku untuk release tension. Lain orang lain cara kan. :p

Drama Korea pertama yang aku tengok, Winter Sonata. Zaman tu ramai orang demam WS. Aku pun tumpang tengok jugak sebab family aku tengok tapi aku tak minat sangat cerita tu. Lepas WS, layan jugak la Autumn In My Heart, All About Eve, Successful Story of Bright Girl, & My Love Pattzi. Lepas tu stop.

Sampai la tahun 2008. Aku tengok drama My Girl setelah di'suggest' oleh roomate aku waktu tu, Khairil Azreen. Cuti semester  3 bulan, aku pun mula layan. My Girl la cerita korea pertama yang aku betul - betul minat. Sangat best. Banyak kali aku ulang tengok cerita tu sampai sekarang. Aku masih ingat lagi betapa coolnya watak Gong Chan, ingat lagi betapa sempoinya watak Yoo Rin.


My Girl

Sejak pada tu, aku mula tengok drama Korea yang lain. Habis My Girl, aku layan Full House. Cerita ni pun best gila. Banyak kali aku tengok. Mak aku pun minat sama. Lepas tu layan cerita - cerita lain pulak macam My Lovely Sam Soon, The Princess Hours, Couple Or Trouble, Yuhee The Witch, etc.


Full House

Hujung Tahun 2009, ketagih drama Korea jadi balik lepas tengok drama You're Beautiful. Fulamak, best la cerita ni. Go Mi Nam. Comel kot watak tu. Aku lagi suka Mi Nam dengan Shin Woo. Sorry. :p
Tahun 2010, My Girlfriend Is A Gumiho. Drama ni pun antara feveret aku. Seriously aku fall in love dengan watak Mi Ho yang sangat cute + manja tu. ;)


You're Beautiful



My Girlfriend Is A Gumiho


Tahun lepas, ada 2 drama Korea yang aku betul - betul minat. Awal tahun, drama Dream High. Aku lagi minat tengok love story Jason & Pil Suk sebenarnya berbanding dengan love story hero & heroin. Love story diorang lagi best kot.
Hujung tahun, addict dengan Heartstrings. Lee Shin sangat cool. Aku suka storyline cerita ni. Ada gak sesetengah part macam relate dengan aku kot. :p

Dream High



Heartstrings


City Hunter, Lie To Me, Scent Of Women, Poseidon, etc. pun macam okay jugak. Sekarang ni, aku tengah layan drama baru Wild Romance. Macam best. Cuti sebulan ni aku nak layan balik drama Korea puas - puas. Terapi minda setelah beberapa bulan tension di UTeM. :p

p/s: Cerita Korea ada magnet yang boleh buat aku melekat tengok berjam - jam. Lagi - lagi tengok heroin yang comel - comel. :p
Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)