Tuesday, January 17, 2012

Merdeka Sebulan

Hari ini, 17 Januari 2012 aku mengisytiharkan kemerdekaan aku untuk sebulan. Oyea! :)

Tepat pukul 11 pagi tadi, habis last paper untuk final exam semester ni. Web Application Development. Rasa ringan dada setelah menanggung beban sekian lama! Haha! Tapi bila fikir pasal pointer, jadi risau pulak. Rasa macam teruk ja. =.=

Harini punya la happy sampai taktau nak cakap apa. Yala, sebelum ni dok tengok budak - budak lain sorang demi sorang balik. Esok turn aku pulak. Barang pun dah start kemas. :)

Sem ni agak mencabar jugak la. Aku ambik tujuh subjek. Sepatutnya ikut jadual enam saja. Tapi disebabkan beberapa faktor, maka aku, Sophyd (manager aku), Muiz & Taufiq dengan terpaksa sukarelanya menambah subjek tahun tiga iaitu Web Application Development. Okay, aku mengaku salah satu sebab aku nak cuti tiga bulan dan taknak habiskan 3 bulan tu dengan buat bengkel 1. Panjang ceritanya. Abaikan.

Banyak kot kenangan buat assignment / projek sem ni yang aku tak boleh nak lupa. Antara yang paling aku ingat assignment Hubungan Etnik. Yang pasal akulturasi tu. Rujuk entry lepas. Kami satu kumpulan ramai - ramai pi cari maklumat kat Kampung Chetti & Jonker Walk. Tension kot buat assignment ni. Sampai hari present pun, tak siap lagi. Nasib baik sempat jugak siap beberapa minit sebelum present. Fikir balik, best kot. Bukan selalu dapat peluang macam ni. Ainina, Amanina, Zati, Shieda, Safiah, Julie, Kek, Sophyd, Asyraf. Terima kasih banyak. Korang memang terbaik. :)



Assignment subjek Computer Animation pun boleh tahan jugak. Pasal buat modelling & animation pasu bunga & model diri sendiri. Terus terang, aku paling tak suka guna Maya. Seksa jiwa raga. Nasib baik dapat siapkan hasil bantuan kawan - kawan. Sekali lagi, terima kasih. :)

Projek video "Rebut" tu pun best. Ramai - ramai pi shooting kat Taman Seribu Bunga. Dapat pengalaman berlakon. Rasa macam artis la pulak kan! Haha! Tapi sayang time proses edit aku ada hal kat Kedah beberapa hari. Agak ketinggalan sikit. Sophyd, Zul, Azmi, Nas, Ame. Lain kali kita shoot video "Badai Rindu" pulak okay. :p


p/s: Jap tadi manager aku King Sophyd dah balik KL. Mana aci. Aku pun nak balik Kedah gak harini. Sob sob sob :'(
p/s/s: Rasa macam baru masuk sem ni. Harini dah habis. Cepat betul masa berlalu. :)
Jazakkallah khairan khatira. Assalamualaikum (",)